2018/02/22

Mor el pres polític saharaui Mohamed Ayubi

El van condemnar a 20 anys en un judici militar tan absurd que la pròpia justícia marroquina el va anul·lar, exigint la celebració d'un nou judici. Va ser posat en llibertat, perquè no se'ls morís a la presó: la seva greu malaltia -diabetis i hepatitis B- no havia estat tractada pels seus carcellers, i les tortures van agreujar el seu estat de salut. Només sortir de la presó El Ayubi, un saharaui adinerat li va pagar el tractament de diàlisi que necessitava. El Ayubi ja havia estat empresonat en altres tres ocasions.

Malgrat la seva salut, va haver d'acudir al segon judici -una altra farsa- que es va celebrar el 2017 a la ciutat de Salé (Marroc) lluny del Sàhara Occidental on suposadament s'havien produït els fets dels quals se l'acusava: constitució de banda criminal, exercici de violència contra agents de l'ordre públic en l'exercici de la seva funció ocasionant la mort.

Va declarar en el judici que havia comprat una haima petita i que la va instal·lar en el campament de Gdeim Izik. "Sóc un home senzill. No vaig anar a Gdeim Izik per cometre actes de violència, però sí vaig ser objecte de violència ". Va declarar amb tranquil·litat a tota la bateria de preguntes de l'acusació, que si hi havia vist armes blanques, que amb qui es feia, que si conduïa un autobús per atacar a l'exèrcit ... "Però si no sé conduir. En l'atestat van redactar el que els va donar la gana. Em van agafar la mà i es va imprimir la meva empremta ".

Va declarar que li van violar en el desmantellament, que li van pegar tan fort en els genitals que se'ls van deixar destrossats. Sagnava per l'entrecuix. "He perdut la meva virilitat". "Em van emmanillar, em van omplir la cara d'escopinades, van orinar sobre mi. Em van fer fora una galleda amb escombraries i aigua bruta. Em van humiliar. Em van trencar l'espatlla ". Així es referia a la seva detenció. En el judici, el Tribunal no va consentir que li fessin una inspecció de tortures perquè no estava detingut. Tot i que aquest suposat examen no va servir per a res en els altres casos. No es van detectar tortures.

A Ayubi li van fer declarar en aquest segon judici, però no li van jutjar amb els altres. Ho van fer diversos mesos després, sense observadors, el 21 de desembre de 2017. Ningú va saber d'aquesta audiència, ni tan sols Ayubi. Li van tornar a caure 20 anys, condemna que no s'executava pel seu delicat estat de salut.

El 22 de gener li van tallar dos dits del peu dret. Va estar en coma un temps. A l'hospital "el tenien abandonat, sense cap interès". Avui ha mort.


0 comentaris :

Publica un comentari a l'entrada