2018/07/27

Dos militants d'Hirak alliberats després de 8 mesos de presó reconeixen que viuen en estat de por

Khalid Cheykh ha estat 8 mesos i Nordine Kebdani set. Recorden que Nasser Zefzafi, també del moviment berber del Rif, Hirak, ha estat condemnat a 20 anys de presó. Sobre el moviment asseguren que "Només hi ha demandes socials i econòmiques. Totes aquestes reclamacions són legítimes. No demanem res, parlem d'un hospital, d'una escola, tot això és un projecte senzill. L'estat pot fer-ho molt fàcilment." Però Kebdani reconeix que demanar-ho té un cost per a ell: "És la pressió psicològica. Fins i tot avui, ho pateixo. Quan vaig sortir de la presó, vaig veure un psicòleg. Em va medicar, però camino al carrer i tinc por, em dic a mi mateix que em detindran." La por és la millor arma de l'opressor i, per aplicar-la, actua mitjançant la repressió.

0 comentaris :

Publica un comentari a l'entrada